پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت

تاریخ: 07 بهمن 1392

«نخستین همایش عمره گزاران خراسان شمالی در بجنورد برگزار شد»

اولین همایش عمره گزاران شهرستان بجنورد روز دوشنبه مورخه 07/11/1392 با حضور 1200 نفر برگزار گردید.

روابط عمومی حج و زیارت استان خراسان شمالی اعلام کرد همایش زائران عمره شهرستان بجنورد با حضور نماینده بعثه مقام معظم رهبری ،کارگزاران و زائرین خراسان شمالی و حضور یکصد دانش آموز از مدارس شهرستان بجنورد در روز دوشنبه 7 بهمن ماه در محل مجموعه ورزشی شهید علیدخت برگزار گردید .

در این همایش معنوی و با شکوه که توسط مدیریت سوی حج و زیارت خراسان شمالی و بعثه مقام معظم رهبری در استان برگزار گردید ، جواد شاد مدیر حج و زیارت استان خراسان شمالی با تشریح وضعیت عمره اعلام نمود شما عمره گزاران بعنوان نمایندگان این استان عازم سرزمین وحی شده و نام استان با حضور شما در کشور عربستان معرفی می شود .وی یادآور شد این فرصت را غنیمت شمرده و  از خرید کالاهای غیراساسی و حضور در بازارها بپرهیزید و از این فرصت معنوی نهایت بهره را ببرید

جواد شاد افزود : شما عمره گزاران بعنوان الگوی ملت ایران هستید، لذا حتماً در نمازهای جماعت شرکت کرده و با رعایت قوانین و مقررات کشور عربستان از درگیری و بحث و جدل با نیروهای این کشور و مسائل حاشیه ای بپرهیزید.

مدیر حج و زیارت استان خراسان شمالی ضمن دعوت از مردم برای صرفه جوئی در هزینه ها تاکید کرد شیرینی این سفر را به کام افراد بی بضاعت و نیازمند نیز با کمک به آنها بچشانند .

در ادامه برنامه حجه الاسلام و المسلمین اسلامی فر نماینده محترم بعثه مقام معظم رهبری به ایراد سخنرانی پرداخت .ایشان در سخنان خود ضمن بیان اهمیت سفر زیارتی عمره مفرده ،وظایف زائر را قبل و بعد از سفر براساس آموزه های دینی تشریح نموده و استفاده از رهنمودهای روحانیون کاروان برای معتمرین ایران یادآور شد .

در ادامه این همایش و در بخش عملی نیز با استفاده از فضای ایجاد شده در سالن شهید علیدخت و اجرای عملی مناسک عمره توسط گروه همایش استان،آموزش مناسک عمره بصورت نمادین برای حاضرین توضیح داده شد.

از تفاوتهای این دوره آموزشی برای اولین بار دعوت از دانش آموزان و برای حضور در این مراسم معنوی بود که تلاش  شد تا این عزیزان با فضای معنوی عمره آشنا شوند و با توجه به اینکه زمان در مدینه منوره کم است با فضاسازی مناسب و نصب نقشه هایی از بقیع مطهر،حریم شریف نبوی و بیت الله الحرام و توضیح جغرافیای آن توسط سه تن از مدیران با تجربه کاروانهای حج تمتع حاضرین با اماکن زیارتی مدینه منوره و مکه مکرمه بصورت عملی آشنا شدند.

روتیتر